Regeneracja kół napędowych i nośnych
(poliuretanowych i pokrytych gumą)
Oferujemy również usługi obejmujące regenerację kół napędowych do widlaków, która przynosi znaczne oszczędności. Zamiast inwestować w nowe części, odnawia się te, które są zamontowane w danym wózku. Dzięki temu na długi okres zyskuje się bezawaryjny sprzęt, który spełnia swoją funkcję.
W praktyce regeneracja kół napędowych i nośnych odbywa się w następujący sposób:
- Klient dostarcza do firmy Euro Części zużyty sprzęt.
- Profesjonaliści zatrudnieni w naszej firmie zdejmują z kół powłokę poliuretanową.
- Na sprzęt nakłada się nową powłokę, która przywraca funkcjonalność i estetyczny wygląd.
Ilość powłoki, jaką należy ponownie nałożyć, jest ściśle określana przez producentów wózków widłowych, jak i samych kół poliuretanowych. Materiałem, który najczęściej wykorzystujemy podczas pracy, jest poliuretan o twardości zbliżonej do tej na oryginalnych kołach, czyli 92-95 stopni w skali Shore.
W naszej ofercie znajduje się także wysokiej jakości gotowe ogumienie do wózków widłowych, które umożliwia zachowanie odpowiedniej przyczepności wózka do nawierzchni, po której się porusza.
Co ważne jako jedna z nielicznych firm na rynku wykonujemy również regenerację kół oraz opasek pokrytych gumą. Wykorzystujemy w tym celu zarówno gumę w kolorze czarnym, jak i białym. Ta druga jest szczególnie polecana przedsiębiorcom, którym zależy na tym, by pojazdy podczas pracy nie pozostawiały widocznych śladów na powierzchni magazynowej.
Zalety regeneracji kół do wózków widłowych
Regeneracja kół do wózków widłowych to usługa ciesząca się dużą popularnością nie bez powodu. Najważniejsze zalety z nią związane to:
- oszczędność pieniędzy – regeneracja kół jest zazwyczaj znacznie tańsza niż zakup nowych egzemplarzy,
- dłuższa żywotność – proces regeneracji obejmuje naprawę i wymianę zużytych elementów kół, co może znacznie przedłużyć ich żywotność. Odpowiednio regenerowane części mogą służyć dłużej niż te, które nie były poddane tej czynności,
- szybkość naprawy – regeneracja kół zazwyczaj trwa krótko. Skrócenie czasu przestoju związane z wymianą kół przekłada się na szybszy powrót wózka widłowego do pełnej wydajności.
Regeneracja pozwala na dalsze wykorzystywanie już raz wyprodukowanych kół, co jest korzystne także dla środowiska naturalnego. W ten sposób można zmniejszyć ilość odpadów wytwarzanych w związku z eksploatacją maszyn.
Kiedy możliwe jest wykonanie regeneracji kół?
Regeneracja kół wózków widłowych jest możliwa w różnych sytuacjach, zależnie od stanu podzespołów, ich zużycia i rodzaju uszkodzeń. Postawienie na taką usługę może być wskazane w następujących przypadkach:
- znaczne zużycie opon – jeśli opony wózka widłowego są znacznie zużyte, ale struktura samego koła jest wciąż stabilna, regeneracja może być efektywnym rozwiązaniem. Proces ten obejmuje wymianę opony lub naprawę uszkodzonych fragmentów,
- uszkodzenia bieżnika – jeśli bieżnik opony uległ uszkodzeniu, ale reszta koła jest w dobrym stanie, regeneracja może być stosunkowo prostym i ekonomicznym rozwiązaniem. Wymiana lub naprawa bieżnika pozwala przywrócić funkcjonalność kół,
- problemy z rurką felgi – uszkodzenia felgi lub rurki wewnętrznej mogą być poddane regeneracji, jeśli pozostała część koła jest w dobrym stanie. Naprawa lub wymiana felgi może być tańsza niż zakup nowego podzespołu,
- problemy z łożyskami – zużyte lub uszkodzone łożyska można regenerować, co pozwala przywrócić funkcjonalność kół. Zazwyczaj konieczna jest wymiana łożysk na nowe.
Przed rozpoczęciem regeneracji zawsze sprawdzamy stan techniczny kół. Oceniamy, czy konkretne uszkodzenia można usunąć, czy jednak niezbędne będzie wymienienie całego podzespołu na nowy model.
Zobacz również: widły do wózków widłowych
Przed regeneracją
Po regeneracji
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO WÓZKÓW
W ofercie naszej firmy znajdziecie wózki widłowe – nowe i używane – ale także części zamienne do zachodnich, japońskich, chińskich, polskich wózków widłowych. Prowadzimy także naprawy oraz serwis sprzętu. Oferta Euroczęści obejmuje serwis i naprawę części wózków widłowych, a także montowanie dodatkowego osprzętu, np. – widły, pługi do odśnieżania, przedłużki wideł, szufle hydrauliczne, widły do palet, maszty HI-LO lub dociskacze.