Wózki widłowe to pojazdy niezbędne w pracy branży logistycznej i magazynowej. Wózki widłowe to pomoc w transporcie towarów i materiałów w branży usługowej, przemyśle, halach i centrach przeładunkowych, ale również w przetwórstwie, branży spożywczej czy rolnictwie. Eksploatacja wózków sprawia jednak, że części ulegają stopniowemu zużyciu. Które z nich zużywają się najszybciej?
Części wózków widłowych ulegają tym szybszemu zużyciu, im intensywniej są eksploatowane. Do najszybciej wymagających wymiany elementów wózka widłowego należą koła. Narażone na dużą liczbę pokonywanych codziennie tras i liczne przeciążenia będą stosunkowo szybko wymagać wymiany lub regeneracji. Naprawa kół napędowych i nośnych, zarówno poliuretanowych jak i pokrytych gumą, może przynieść spore oszczędności. Zamiast kupować nowe koła, można oddać je do profesjonalnej regeneracji i cieszyć się eksploatacją wózka z oryginalnymi częściami, utrzymanymi w dobrym stanie.
Kolejnym elementem wózka widłowego, który ze względu na intensywne użycie ulega uszkodzeniom, najczęściej mechanicznym, są widły. Degradacja wideł jest uzależniona nie tylko od przewożonych towarów i sposobu ich właściwego użytkowania, ale też umiejętności operatora wózka. Pęknięcie, skrzywienie, wygięcie wideł czy ubytki w zaczepach to znak, że widły wymagają regeneracji albo wymiany. Również ich wytarcie, użytkowanie pod niewłaściwym kątem czy ze zbyt dużą różnicą poziomów przyspiesza ich zużycie.
Przy użytkowaniu wózka widłowego ważne jest zwracanie uwagi na dopuszczalną masę przewożonych towarów. Zbyt duży ciężar szybko wpłynie na uszkodzenie masztu i łańcuchów, szczególnie jeśli łańcuchy nie są na bieżąco odpowiednio konserwowane i smarowane. Wszelkiego rodzaju pęknięcia, widoczna rdza czy zablokowane ogniwa to sygnał, że łańcuch trzeba jak najszybciej wymienić na nowy.
Zobacz również: Jaki olej wybrać do wózka widłowego